iyi

iyiyim desem
iç savaştan hallice

bilirsiniz
üstünüze mayın döşer
basılmasını beklerler
basılmaz
patlarsınız sıkıntıdan
kurt gelir, kuş gelir
bir yalnız çocuk istop oynar kıyınızda
kırmızı
diye bağırır eşşek sıpası
kırmızı, belli ki sevdiği kızın adı
bilirsiniz
patlamadan beklemek
iyice yorar adamı

raylara yatarsınız
uyku tutmaz bir türlü
kalkar bir sigara yakarsınız
yanarsınız
terinizde bir dirhem su yoktur icabında
bilirsiniz
tabaka tabaka
gölsünüzdür tuzdan
kıyınızda suya susamış kadınlar
kaçırdıkları keçilerine
sizi yalatırlar

bilirsiniz
acılar içinde
uykunuz gelir
uyursunuz
ben de öyle…
rüyamda şiir gördüm
bir şiir ki hanımefendi…
affederseniz!
şiir beni…
anlarsınız işte

şeytana yordum
şeytanı yordum kusuruma bakmazsa
önemsenmek güzel
bazen şeytan tarafından da olsa
bilirsiniz
siz ki her şeyi bilirsiniz
beni
dünü
bugünü

çok çocuk ölse de bugünlerde
hayat devam ediyor
gözyaşlarıyla, sızlanmalarla
mezarcılar kampanyada
bilirsiniz
ölmek için en güzel mevsim de
bu aslında

iyiyim desem
iç savaştan hallice

siz nasılsınız hanımefendi
önemsemeniz ne güzel
elinizi uzatıp
beyaz ince parmaklarınızı
elimi tutup kibarca…

Leave a Reply

