akıl

justfOrfun

aramız akdeniz
aramız tuz
ara su
yani midyenin alın teri
istavritin çinakopun
yunus yutanın gözyaşı aramızdaki

öte yakasındayım aklımın
bir yosunlu kayanın üstünde
dökünüyorum omzumdan tam üç kez
öykünüp musa’ya
ayırıp tuz ilen suyu
ayrı ayrı dökünüyorum arınmak için sensizlikten
üç kez ölüyor balıklar

iskenderiye’den cebeli tarık’a yas
ne vakit çalkalansam
kum eksiliyor temelimden
söylemeye yok gerek
göz akıyla güçlenmiyor kumdan kaleler

aramız harita
aramız ölçek ölçek anafor, fırtına
dallara bağlayıp ağaçları
diliyorum
dileklerim var
adıyorum
adımı rüzgârına
kuruyor
iki yakamızda ne güzellik varsa

harita yatırıyorum ateşe
şimdi kentler alev alev
kuleleri yanıyor medeniyetin
sahra’yı artık göğden izlemek nâmümkün
o ki yüzünü akrebine döndü
çiyanına, altın kumuna
yani kendinden olan ne varsa
ona

bir parmak kaykılsam yerimden
belki tarih değişecek
kartaca’dan bakacağım
gözlerimi kısıp
bakışlarımı kısaltıp
filler yutan roma’ya
dalganın köpüğünde ak yüzüne kurban vereceğim
aslan yürekleri
bir parmak kaykılsam
bir filyutan daha yapacağım belki kendimden

basiretim örümcek ağı
belkiden…

View original post 23 more words

Leave a Reply

